JellyPages.com

Ahad, 21 April 2013

Selamat tinggal duhai kemalasan


Selamat Tinggal duhai Kemalasan...
Hadirnya engkau membawa semangat..
Hadir kau membawa sinar subuh..
Menghidupkan harapan..

Bicara aku dengan idola..
Malam yang panjang itu, aku berdoa..
menulis semula sejarah..
Meraikan Tanah Qudus..

Wahai pelawat kemalasan..
Akan kau ku bunuh demi hidupku..
Dan menghabiskan kau sebelum kau menghabiskan hati aku..
supaya aku dapat membunuh engkau walaupun seketika..!!
Maka sudah tamat kedamaian dan masa untukmu!!
malah ngkau masih belum puas,,
bahkan meminta-minta untuk terus menjadi org y rugi dan tidur..

Demi maruah,,akan ku rampas Dar mu
dan aku cabut hingga ke akar umbi..
melemparnya dari hilang pandangan mata..
Sehinngga tidak temu jalan pulang..

menanam ganti  perhatian  kerjaku..
supaya dapat menjadi kunci bagi setiap kebaikan..
menjadi contoh kepada orang..
bahawa akan ku capai tangan mereka ..
supaya menjadi insan bertakwa yang berkehadapan ..
dan memperoleh barisan paling hadapan ..
di syurga nanti...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan